|
Hlavní právní otázky v realitní praxi
Eliáš, Marek ; Mikulášek, Martin (oponent) ; Telec, Ivo (vedoucí práce)
Když se po roce 1989 u nás objevili první realitní makléři a kanceláře, šlo o profesi víceméně novou, v dobách socialismu neexistující. Od té doby uplynuly více jak 2 desítky let a bude zajímavé porovnat současný stav se sousedními zeměmi. Jednak nám blízkým Slovenskem a potom s Rakouskem, které patří k vyspělým realitním trhům. Zaměřím se na jednotlivé možnosti vzniku realitní kanceláře a jejich fungování ve všech 3 státech. Kritickému rozboru dále podrobím otázku právní odpovědnosti za škodu realitní činností a všechny získané poznatky uvedu do vzájemné komparace. Věnovat se budu také zájmovým sdružením realitních kanceláří a zhodnotím jejich postavení a funkci v jednotlivých zemích. Zajímavou částí práce bude zjištění veřejného mínění o povědomí veřejnosti o významu realitních služeb, k tomuto jsem zpracoval výzkum formou ankety.
|
| |
|
Institucionální rámec realitní činnosti
Kselíková, Tereza ; Švancarová, Šárka (oponent) ; Telec, Ivo (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce se zabývá pojmy z realitní praxe a osobami, které v této praxi působí. Práce poskytuje náhled na smlouvy využívané v realitní praxi a na jejich změny po přijetí nového občanského zákoníku. Pozornost je také věnována novým definicím některých pojmů souvisejících s realitním oborem, jak je vymezuje nový občanský zákoník. Práce mapuje změny v realitní činnosti v návaznosti na přijetí nového katastrálního zákona. Práce zkoumá aktuální vzdělanost realitních makléřů a možnosti dále se v tomto oboru vzdělávat. V rámci diplomové práce je také zpracován dotazník, který mapuje základní otázky z realitního prostředí. Dotazník je také zaměřen na připravovaný zákon o poskytování služeb realitních zprostředkovatelů.
|
|
Vliv reklamy na rozhodování při koupi nemovitostí
Vrlová, Iva ; Lukáč, Michal (oponent) ; Barňák, Tomáš (vedoucí práce)
Práce se zabývá vývojem reklamy a marketingových kanálů, které používají realitní agentury na českém realitním trhu. V detailní fázi se jedná o definování jednotlivých druhů reklam a aktérů, kteří vystupují na realitním trhu jak mezi prodejci a nákupčími, tak i mezi zprostředkovateli. Pokud chce realitní agentura aplikovat nebo zvýšit prodejnost pomocí určité reklamy, je úkolem této práce zjistit, na jaké cílové skupiny se má použít určitý druh reklamy.
|
|
Kompetence realitních makléřů
KOLKOVÁ, Monika
Hlavním cílem této bakalářské práce je analyzovat a vyhodnotit činnost a kompetence realitního maklé-ře, navrhnout kompetenční model a porovnat využití kompetencí v praxi. Jsou zde definovány pojmy jako kompetence, měkké a tvrdé dovednosti, klíčové kompetence realitního makléře, kompetenční model a realitní činnost. Dále je zde analyzována současná situace vybraných realitní makléřů, srovnání teoreticky získaných poznatků se získanými informacemi z praxe a navrženy kompetenční modely a možná zlepšení. Výzkum je prováděn na základě dotazníkového šetření a následné analýzy výsledků z dotazníků pomocí statistických metod v programu Statistica.
|
|
Vliv reklamy na rozhodování při koupi nemovitostí
Vrlová, Iva ; Lukáč, Michal (oponent) ; Barňák, Tomáš (vedoucí práce)
Práce se zabývá vývojem reklamy a marketingových kanálů, které používají realitní agentury na českém realitním trhu. V detailní fázi se jedná o definování jednotlivých druhů reklam a aktérů, kteří vystupují na realitním trhu jak mezi prodejci a nákupčími, tak i mezi zprostředkovateli. Pokud chce realitní agentura aplikovat nebo zvýšit prodejnost pomocí určité reklamy, je úkolem této práce zjistit, na jaké cílové skupiny se má použít určitý druh reklamy.
|
|
Institucionální rámec realitní činnosti
Kselíková, Tereza ; Švancarová, Šárka (oponent) ; Telec, Ivo (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce se zabývá pojmy z realitní praxe a osobami, které v této praxi působí. Práce poskytuje náhled na smlouvy využívané v realitní praxi a na jejich změny po přijetí nového občanského zákoníku. Pozornost je také věnována novým definicím některých pojmů souvisejících s realitním oborem, jak je vymezuje nový občanský zákoník. Práce mapuje změny v realitní činnosti v návaznosti na přijetí nového katastrálního zákona. Práce zkoumá aktuální vzdělanost realitních makléřů a možnosti dále se v tomto oboru vzdělávat. V rámci diplomové práce je také zpracován dotazník, který mapuje základní otázky z realitního prostředí. Dotazník je také zaměřen na připravovaný zákon o poskytování služeb realitních zprostředkovatelů.
|
|
Hlavní právní otázky v realitní praxi
Eliáš, Marek ; Mikulášek, Martin (oponent) ; Telec, Ivo (vedoucí práce)
Když se po roce 1989 u nás objevili první realitní makléři a kanceláře, šlo o profesi víceméně novou, v dobách socialismu neexistující. Od té doby uplynuly více jak 2 desítky let a bude zajímavé porovnat současný stav se sousedními zeměmi. Jednak nám blízkým Slovenskem a potom s Rakouskem, které patří k vyspělým realitním trhům. Zaměřím se na jednotlivé možnosti vzniku realitní kanceláře a jejich fungování ve všech 3 státech. Kritickému rozboru dále podrobím otázku právní odpovědnosti za škodu realitní činností a všechny získané poznatky uvedu do vzájemné komparace. Věnovat se budu také zájmovým sdružením realitních kanceláří a zhodnotím jejich postavení a funkci v jednotlivých zemích. Zajímavou částí práce bude zjištění veřejného mínění o povědomí veřejnosti o významu realitních služeb, k tomuto jsem zpracoval výzkum formou ankety.
|
| |
|
Market valuation of real estate by comparison method + theory of the valuation of real estates
Chotváčová, Katarína ; Heřman, Jan (vedoucí práce) ; Zeman, Karel (oponent)
Diplomová práce pojednává o problematice oceňování nemovitostí v tržních podmínkách České republiky. Problematika je zpracována tak v teoretické, jak v praktické rovině a vychází z dostupných literárních a internetových zdrojů. V úvodu teoretické části se autor věnuje nejdůležitějším a nejfrekventovanějším pojmem používaným v oceňování, rozdělení realitních trhů a definic hodnoty a ceny. Druhá část teoretické části stručně a přehledně zpracovává metodiku tržního oceňování a blíže se zabývá srovnávací metodou a výnosovou metodou. Třetí probíraná problematika teoretické části je zpracování marketingu prodeje nemovitosti, doporučení pro výběr realitního makléře a podstatné náležitosti týkající se kupní smlouvy a převodu nemovitosti. V praktické části se nachází zpracování ekonomicko-hospodářské, sociální a realitní situace v Královéhradeckém regionu a v České republice. V této části se nachází i tržné ocenění reálné nemovitosti nacházející se v lázeňském městě Janské lázně pomocí srovnávací metody. K určení hodnoty nemovitosti je použita kvalitativní, kvantitativní a smíšená analýza.
|